tisdag 9 oktober 2007

En skenande krater

Efter mycket om och men är jag tillslut på plats. Hotlips Perssons lägenhet ser ut som fan och det stinker fruktansvärt här inne. Har vädrat och stoppat ner Hotlips i bingen med ett dropp. Lika bra att han får sova sig ur galenskapen innan vi gör upp. Under tiden har jag försökt sätta mig in i alla kemiska processer som står och pågår i det här köket. Fast jag vet ju inte ett dugg om allt det här praktiska så jag går mest runt och rör om i grytor och skakar lite på det som verkar instabilt.
Har röjt lite vid köksbordet för att få plats med mitt provisoriska kontor. Skulle behöva ta ledigt från alla andra åtaganden tills jag får någon ordning på den här cirkusen, men det är tyvärr omöjligt just nu. Min främste uppdragsgivare, Bärry har hört av sig och kräver vår odelade uppmärksamhet. Här nedan ser ni han på en gammal bild från min konfirmation.
Efter ceremonin kom han fram till mig och la sin kalla, tunga hand på min axel och sa: "Vi fixar dig grabben, det är lugnt. Vi ordnar dig serru..."
Sen dess har han varit vår främsta och viktigaste kund - och han är själv medveten om det. Därför kan det inte bli tal om någon friställning nu när självaste Bärry ringer från Pampas marina med tre nya klienter på flaket.
Så därför gäller det att sätta fart här nere. Gå runt i huset och ursäkta oss inför grannarna. Skylla på Perssons dåliga hälsa och sköra nerver och fan vet allt. Ringa in kusin Gredos. Han får sitta barnvakt tills Hotlips blir pålitlig och lärt sig räkna till hundra igen. När det är avklarat måste jag tillbaka till Husvagnen och förrådet så fort som möjligt.

Inga kommentarer: